Internasjonalt Marked for Musikk i 2020

20.-22. oktober ventes opptil 60 arrangører, produsenter og musikere fra en rekke europeiske land, i tillegg til 150 norske konsertarrangører til Larvik når Marked for Musikk er vertskap for YAMsession 2020.

Denne uka startet planleggingen av årets Young Audience Music Session (YAMsession) med en workshop i Larvik. Arrangementet er et samarbeid mellom verdens største ungdomsmusikk-NGO (ikke-statlig organisasjon), Jeunesses Musicales International, og Marked for Musikk.

– For Marked for Musikk-deltakerne våre betyr dette at de kan vente seg et ekstra innholdsrikt arrangement i år, med et mer internasjonalt preg og mye spennende som skjer. Samtidig er det internasjonale en «tilleggsdimensjon», og flertallet av konsertvisningene vil som vanlig være rettet mot norske arrangører, forteller prosjektleder for Marked for Musikk, Natasha Peevor-Johnson.

Marked for Musikk og YAMsession har begge mål om å bidra til å øke tilfanget og tilgangen til gode konserter for barn og ungdom, og det er nettopp dette som ligger til grunn for samarbeidet.

Konsertvisninger, prisutdelinger og fagprogram
YAMsession integreres i årets Marked for Musikk, og danner et innholdsrikt arrangement for arrangører, produsenter og artister som jobber med konserter for barn og ungdom. I tillegg til konsertvisninger, kan deltakerne vente seg prisoverrekkelser, produsentverksted, tilrettelagt nettverksbygging og et fagprogram.

YAMsession rullerer vertsland hvert år, men Marked for Musikk får som første land være vertskap for andre gang etter et meget vellykket samarbeid i 2016. Se bilder fra YAMsession 2016 i Larvik her

Programmet for YAMsession 2020 vil slippes løpende fra april-mai, og påmelding åpner i løpet av mai. Følg med på Facebook-siden til Marked for Musikk for mer informasjon