Fagdøgn for musikere

I 2021 kom dette nye tilbudet for musikere. Det ble meget godt mottatt av utøverne som deltok, og blir videreført i 2022. Datoene er 25.-27. oktober 2022, parallelt med Marked for Musikk.

Fagdøgnet er et samarbeid mellom  Marked for musikk, Musikkontoret ØKS, Kulturtanken og Creo, og er et tilbud for musikere som ønsker å få inspirasjon og lære mer om hvordan man lager gode konsertproduksjoner for barn og unge. På Fagdøgnet får du oppleve et mangfold av konsertproduksjoner, delta på workshops og seminarer og møte dyktige bransjekollegaer, og forhåpentligvis bli inspirert til fremtidig jobbing med musikk for et ungt publikum.

Hvem kan søke om å delta?

Deltagerne på fagdøgnet er etablerte, profesjonelle musikere, men trenger ikke tidligere erfaring med barn og unge som målgruppe. Det viktigste er at de har et ønske om å formidle musikk til et ungt publikum. På grunn av få plasser prioriterer vi soloartister og mindre grupper. Utøvere som er en del av et større ensemble kan søke om at en eller to representerer ensemblet på Fagdøgnet. Vi prioriterer musikere som ikke har deltatt på fagdøgnet tidligere.

Søk om plass på Fagdøgn for musikere 2022 her

Les mer og se program her

Søknadsfrist: 15. august (alle får svar om de har fått plass innen 1. september)

Hva får du som deltaker på Fagdøgnet?

  • Delegatpass på Marked for Musikk
  • Deltakelse på et eget program under Marked for Musikk som inkluderer foredrag, workshops og mentormøter, i tillegg til å se utvalgte produksjoner under Marked for Musikk.
  • To netter på hotell Farris Bad
  • Reise t/r Larvik
  • Måltider i løpet av oppholdet

Dersom du blir tilbudt plass betaler du en egenandel på kr 500.